مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 22 شهریور 1401 ساعت 23:172022-09-13سياسي

بازخوانی ضرورت توجه به بُعد مادی و معنوی حجاب و عفاف در صدا و سیما


مقوله حجاب مانند هر مقوله فرهنگی دیگر دارای دو بعد مادی و معنوی است؛ بعد مادی آن حفظ پوشش و بعد معنوی آن رعایت عفت و حیا در ارتباط با نامحرم است.

- متأسفانه در برنامه های سیما غالباً بعد مادی حجاب لحاظ شده و از بعد معنوی آن در منش، رفتار، گفتار و ارتباطات غیر کلامی و.

غفلت می شود.

* ضرورت برنامه محوری صدا و سیما در موضوع حجاب و عفاف نتایج تحقیقات متعدد نشان داده است که ضعف برنامه ریزی و عدم اهتمام جدی به ترویج پوشش اسلامی از اشکالات مهم و عمده صدا و سیما در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و پوشش اسلامی است.

با وجود این که حجاب و پوشش اسلامی درخصوص مجریان برنامه های تلویزیونی یا بازیگران مجموعه های نمایشی رعایت می شود ولی آنچه از مروری اجمالی برنامه های شبکه های مختلف تلویزیونی به دست می آید این است که تاکنون اقدام ویژه برجسته و مشخصی که نشان از برنامه ریزی خاص و گسترده جهت ترویج فرهنگ حجاب و عفاف باشد، صورت نگرفته و از قابلیت ها و پتانسیل های بالای تلویزیون در جهت فرهنگ سازی درباره حجاب، عفاف و لوازم آن استفاده لازم نشده است.

برخی از وظایف قانونی سازمان صدا و سیما در قبال عفاف و حجاب قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی ضرورت توجه به بُعد مادی و معنوی حجاب و عفاف در صدا و سیما

بازخوانی ضرورت توجه به بُعد مادی و معنوی حجاب و عفاف در صدا و سیما