مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 07:222022-09-14اجتماعي

ضرورت توجه به نقش آموزش های پیش از ازدواج در پیشگیری از طلاق


مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: ارتقاء کیفیت فرآیند مشاوره و توجه به زمینه های جدید بروز طلاق در جامعه به کاهش رشد طلاق کمک خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، مهدی مدرسی در نشست با برخی مراکز مشاوره منتخب مورد تایید دادگستری و بهزیستی ضمن تبیین و بررسی سنخ شناسی طلاق اظهار کرد: فرآیندهای آموزش پیش از ازدواج و ارتقاء کیفیت این آموزش ها که توسط دستگاه های اجرایی ارائه می شود در فرایند همسر گزینی مورد تاکید است و باید آموزش های پیش از انتخاب همسر، جایگزین آموزش های پیش از ازدواج شود.

  وی نقش آموزشی نهاد خانواده، مدرسه و دانشگاه را در این عرصه بی بدیل دانست و گفت: اصلاح برخی از فرآیندها در رویه مشاوره که در حال حاضر اجرا می شود در کاهش روند طلاق موثر است.

  گفتنی است در این نشست همچنین نقطه نظر مسئولان و مشاورین  13 مرکز حاضر در زمینه نحوه عملکرد سامانه کنترل و کاهش طلاق( سامانه تصمیم) مطرح و پیشنهاداتی در زمینه ارائه مدلهای اثر بخش روانشناختی، ارتقاء کیفیت فرایند مشاوره و در نهایت مکانیسم علمی و تجربی که افزایش پرونده های منجر به سازگاری را در پی دارد مطرح شد.

انتهای پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت توجه به نقش آموزش های پیش از ازدواج در پیشگیری از طلاق

ضرورت توجه به نقش آموزش های پیش از ازدواج در پیشگیری از طلاق