مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 13:272022-09-14اقتصادي

صدای سوت قطار رشت به کاسپین نزدیک تر از همیشه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، در راستای تکمیل کریدور شمال-جنوب، پروژه راه آهن رشت-کاسپین به طول 35 کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی 75 درصدی است و 15 کیلومتر ریل گذاری شده است.

در این پروژه تاکنون هزار میلیارد تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیازمند هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار است که در صورت تأمیت بودجه مورد نیاز این پروژه تکمیل و امکان بهره برداری از آن میسر خواهد شد.

خطیبی، عضو هیأت مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفته بود که خط ریلی رشت-کاسپین یک خط ریلی جداگانه است که عملاً ظرفیت حمل و نقل ترکیبی را با استفاده از دریای خزر به وجود می آورد و عملاً یک کریدور ریلی در خاک کشور داریم که روسیه و کشورهای حاشیه دریای خزر منتقل کند.

آیت الله رییسی، در بهمن ماه سال گذشته در سفر به گیلان گفته بود که تکمیل این خط ریلی یکی از مهم ترین پروژه های ملی در گیلان و حتی کشور است که در صورت بهره برداری می تواند بخش اعظمی از پروژه کریدور شمال به جنوب را تکمیل کند.

در سفر رییس جمهور به گیلان 100 درصد اعتبار از محل اعتبارات مصوب سفر به گیلان به پروژه راه آهن رشت-کاسپین و نیز 300 میلیارد تومان اعتبار متمم برای اتمام این پروژه تصویب شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدای سوت قطار رشت به کاسپین نزدیک تر از همیشه

صدای سوت قطار رشت به کاسپین نزدیک تر از همیشه