مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 15:522022-09-14اجتماعي

تخریب آبشخورهای حیات وحش و آسیب یکی از پاسگاه محیط بانی در سیل فیروزکوه


سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: سیل ویرانگر شهرستان موجب تخریب تعدادی از آبشخورهای حیات وحش و آسیب دیدن یکی از پاسگاه محیط بانی این شهرستان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، علیرضا مزینانی سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران  اظهار داشت: سیل مردادماه امسال در شهرستان فیروزکوه، موجب تخریب تعدادی از آبشخورهای حیات وحش و آسیب یکی از پاسگاه محیط بانی این شهرستان شد.

وی افزود: با توجه به ایام گرم سال و اینکه ضرورت تامین آب برای حیات وحش منطقه احساس می شد، سریعا موضوع بازسازی آبشخورهای آسیب دیده و احیاء آبشخورهای جدید در دستورکار قرار گرفت و خسارت های فنی وارده به برخی از آبشخورها تا جای ممکن رفع شد.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه به علت حجم گل و لای جابجا شده برخی از تاسیسات و تجهیزات آبشخورهای حیات وحش در این میان مدفون شده و عملا کارایی خود را از دست داده است، ادامه داد: در این زمینه کار جانمایی آبشخورهای جدید به انجام رسیده و بزودی برنامه ساخت و احداث آن ها آغاز خواهد شد.

مزینانی همچنین با بیان اینکه خوشبختانه در جریان این سیل تلفاتی در حیات وحش منطقه نداشتیم، گفت: این سیل همچنین آسیب هایی به تاسیسات آبرسانی و ساختمان پاسگاه محیط بانی تنگه واشی نیز وارد کرده، که موضوع در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب آبشخورهای حیات وحش و آسیب یکی از پاسگاه محیط بانی در سیل فیروزکوه

تخریب آبشخورهای حیات وحش و آسیب یکی از پاسگاه محیط بانی در سیل فیروزکوه