مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 23 شهریور 1401 ساعت 21:022022-09-14سياسي

رییس جمهور در حاشیه اجلاس شانگهای با سران کدام کشورها دیدار می کند؟


معاون امور سیاسی دفتر رییس جمهور جزییاتی از تعداد دیدارهای آیت الله رییسی با سران کشورهای شرکت کننده در اجلاس شانگهای را تشریح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد جمشیدی معاون امور سیاسی دفتر رییس جمهور درباره برنامه ها و اهداف سفر آیت الله رییسی به ازبکستان گفت: این سفر چهار بخش اصلی دارد؛ سفر دوجانبه بین ایران و ازبکستان که سالها چنین سفری نداشتیم و رؤسای جمهور به کشورهای یکدیگر سفر نکرده بودند اراده ای جدی برای ارتقای همکاری در حوزه های انرژی، بانکی، اقتصادی و زیرساختی وجود دارد که این باعث می شود منطقه آسیای مرکزی به سمت تجارت  و همکاری های اقتصادی با ایران گشایش پیدا کند.

وی افزود: در گام اول سیاست همسایگی که در یک سال گذشته در پیش گرفته شده است توانستیم اعتماد سیاسی را احیا و در عین حال همکاری های اقتصادی را به دستور کار اصلی روابط بین دو کشور تبدیل کنیم.

  معاون امور سیاسی دفتر رییس جمهور تصریح کرد: دومین اقدامی که در این سفر انجام می شود مربوط به اجلاس شانگهای است که در واقع همه روسای کشورها در آن شرکت می کنند و آیت الله رییسی سخنرانی خواهند داشت و درباره آینده همکاری ها بحث و تبادل نظر می شود.

  جمشیدی افزود: فرآیند عضویت ایران در  پیمان شانگهای کاملاً طی شده و به لحاظ قانونی در مورد تحولات مختلف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور در حاشیه اجلاس شانگهای با سران کدام کشورها دیدار می کند؟

رییس جمهور در حاشیه اجلاس شانگهای با سران کدام کشورها دیدار می کند؟