مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 10:072022-09-15پزشكي

غذایی که مادران باردار باید برای افزایش ضریب هوشی جنین مصرف کنند


محققان در تازه ترین بررسی خود، تاکید کردند مادران باردار باید با مصرف ماهی به رشد بیشتر و ضریب هوشی بالاتر نوزادان خود کمک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می دهد، زنان باردار باید دوبار در هفته ماهی مصرف کنند تا به رشد را بررسی کردند و در نهایت مشخص شد، نوزادانی که از مادرانی که ماهی می خوردند به دنیا آمدند، ضریب هوشی بالاتر و در ریاضیات عملکرد بهتری داشتند.

محققان هشدار می دهند که هشدارهای فعلی برای محدود کردن مصرف ماهی های سرشار از جیوه باعث سردرگمی می شود و مادران باردار را وادار می کند که به طور کامل از این غذا اجتناب کنند.

این بدان معنی است که آنها با محروم کردن کودکان از مواد مغذی کلیدی، مانند اسیدهای چرب با زنجیره بلند، ید، ویتامین D و سلنیوم، بیشتر به رشد کودک آسیب می رسانند.

این پژوهش سطح جیوه در خون مادر و بافت بند ناف را نیز اندازه گیری کرد؛ تجزیه و تحلیل هیچ ارتباط نامطلوبی را بین سطوح بالاتر جیوه مادر و رشد شناختی در نوزادانی که مادرشان ماهی مصرف می کرد، نشان نداد و کارشناسان معتقد بودند که مواد مغذی موجود در ماهی در برابر فلز محافظت ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غذایی که مادران باردار باید برای افزایش ضریب هوشی جنین مصرف کنند

غذایی که مادران باردار باید برای افزایش ضریب هوشی جنین مصرف کنند