مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 10:322022-09-15سياسي

پیروزی ائتلاف راستگرایان در انتخابات پارلمانی سوئد


ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر مستعفی سوئد: بلوک سیاسی منتج از ائتلاف سه حزب راستگرا با حزب راست افراطیِ دموکرات های سوئد به رغم آنکه اکثریت قاطعانه ای در پارلمان ندارد اما به هر حال اکثریت محسوب می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از یورو نیوز؛ یک بلوک سیاسی تازه شکل گرفته میان جریان راست و راست افراطی در سوئد با اختلافی اندک نتایج انتخابات قانون گذاری در این کشور را به نفع خود رقم زد و چپ ها را پس از هشت سال از قدرت کنار پایین کشید.

ماگدالنا اندرسون، نخست وزیر سوئد چهارشنبه شب در پایان آخرین روز شمارش آرا انتخابات پارلمانی در این کشور که روز یکشنبه برگزار شد شکست اردوگاه خود و نیز پیروزی ائتلاف میانه روهای محافظه کار با راست افراطی را به رسمیت شناخت.

استعفای رهبر حزب سوسیال دموکرات که روز پنجشنبه رسمیت خواهد یافت در حالی ارائه شد که نظرسنجی های پیش از برپایی انتخابات از اقبال کم سابقه جریان راست افراطی نزد رای دهندگان و رقابت نزدیک میان بلوک راست و حزب حاکم خبر داده بود.

خانم اندرسون چهارشنبه شب پس از اعلام نتیجه قطعی انتخابات در پی شمارش کامل آ را در یک کنفرانس خبری تایید کرد که بلوک سیاسی منتج از ائتلاف سه حزب راستگرا با حزب راست افراطیِ دموکرات های سوئد به رغم آنکه اکثریت قاطعانه ای در پارلمان ندارد اما به هر حال اکثریت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروزی ائتلاف راستگرایان در انتخابات پارلمانی سوئد

پیروزی ائتلاف راستگرایان در انتخابات پارلمانی سوئد