مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 شهریور 1401 ساعت 15:322022-09-15فرهنگي

نماینده ایران در اسکار 2023 چه فیلمی خواهد شد؟


مهمترین قضیه ای که هیئت انتخاب باید مد نظر داشته باشد این است که فیلم انتخاب شده برای معرفی به اسکار چه پشتوانه بین المللی دارد؟ - عصر ایران ؛ نهال موسوی - سینمای ایران 18 روز مهلت دارد تا نماینده ای را برای شرکت در مراسم اسکار معرفی کند، این پرسش مطرح است که کدام فیلم به عنوان نماینده سینمای ایران به اسکار انتخاب خواهد شد؟ مهلت معرفی نمایندگان منتخب کشورها برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2023، تا سوم اکتبر 2022 (11 مهر ماه 1401) است و کمیته اسکار کشورها تا این تاریخ فرصت دارند نماینده رسمی سینمای خود را به آکادمی اعلام کنند.

تاکنون نزدیک به 40 کشور نمایندگان اسکاری خود را معرفی کردند و باید دید تصمیم کمیته اسکار سینمای ایران برای اسکار 2023 کدام فیلم خواهد بود.

بر اساس تجربه ادوار گذشته فیلم های مناسب ارائه هستند که معمولا در جشنواره های معتبر جهانی به نمایش درآمده و یک شناخت بین المللی قبلی از آنها به وجود آمده است.

جشنواره هایی مانند برلین، کن، ونیز و تورنتو از مهمترین آنها هستند و بعد از آنها جشنواره های الف جهانی را می توان در این زمره دانست.

بر اساس موارد ذکر شده و تاریخ فوق حدود 50 فیلم سینمایی دارای شرایط ارائه به اسکار هستند اما واقعیت این است که تکلیف بسیاری از این فیلم ها از همان ابتدا روشن است و اساسا در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده ایران در اسکار 2023 چه فیلمی خواهد شد؟

نماینده ایران در اسکار 2023 چه فیلمی خواهد شد؟