مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 شهریور 1401 ساعت 07:322022-09-16سياسي

رییس جمهور تونس زمان انتخابات پارلمانی را اعلام کرد


قیس سعید رییس جمهور تونس پنجشنبه شب با صدور فرمانی از رأی دهندگان این کشور خواست تا 17 دسامبر (26 آذرماه) در انتخابات پارلمانی شرکت کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، قیس سعید همچنین در فرمانی دستور اجرای اصلاحات قانون انتخاباتی در این کشور را صادر کرد.

بر اساس فرمان ریاست جمهوری تونس، انتخابات پارلمانی برای رأی دهندگان داخل کشور روز 17 دسامبر و برای مقیمان خارج از این کشور روزهای 15، 16 و 17 دسامبر (24 تا 26 آذر ماه) برگزار خواهد شد.

قیس سعید همچنین در فرمانی جداگانه اصلاحات قانون انتخاباتی را اعلام کرد که بر اساس قانون جدید رأی دهندگان به جای رأی دادن به لیست های انتخاباتی به اشخاص رأی خواهند داد و همچنین تعداد کرسی های انتخاباتی از 217 کرسی به 161 کرسی اصلاح خواهد شد.

بر اساس این گزارش، از 161 کرسی، 10 کرسی برای تونسی های مقیم خارج خواهد بود و تعداد حوزه های انتخاباتی نیز به تعداد نمایندگان خواهد بود که بر این اساس از 33 حوزه انتخاباتی که در قانون انتخاباتی سال 2014 این کشور بود به 161 حوزه انتخاباتی افزایش می یابد که 10 حوزه انتخاباتی نیز برای خارج از این کشور است.

این در حالی است که در تاریخ 25 جولای (3 مرداد) همه پرسی قانون اساسی جدید تونس برگزار شد که بر اساس اعلام هیأت عالی مستقل انتخابات این کشور از 9 میلیون و 278


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور تونس زمان انتخابات پارلمانی را اعلام کرد

رییس جمهور تونس زمان انتخابات پارلمانی را اعلام کرد