مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 شهریور 1401 ساعت 12:172022-09-16اجتماعي

پیش بینی گرد و خاک و آلودگی برای آسمان البرز


طبق پیش بینی های البرز منشأ های داخلی و خارجی باعث می شود نسبت به سال گذشته گرد و خاک بیشتری در آسمان البرز مشاهده شود.

- آرش بهاروند احمدی، مدیرکل هواشناسی استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با توجه به بررسی کارشناسان هواشناسی آسمان البرز با گرد و خاک همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه علت این گرد و خاک کاهش بارندگی ها و خشکسالی است، ادامه داد: طی 2 سال گذشته در پی کاهش بارندگی ها و ناپایداری هایی که در البرز رخ داده وزش بادهای شدید باعث خیزش گرد و خاک با منشا داخلی استان شده است.

وی با بیان اینکه ورود گرد و خاک های سیستمی که از کشورهای همسایه نیز استان را تحت تأثیر قرار داده است، اضافه کرد: منشأ این گرد و خاک ها عراق و سوریه هستند.

وی در خصوص آلودگی های استان، اضافه کرد: از نظر آلودگی هایی که همیشه در استان بوده آلودگی خودرویی و آلاینده های صنعتی است که طبق پیش بینی ها امسال از سال گذشته آلوده تر خواهد بود.

به گفته این مقام مسؤول طی یک ماه گذشته وضعیت مطلوب تری نسبت به گذشته داشته ایم و تعداد هشدار های ما برای گرد و خاک کاهش پیدا کرد.

بهاروند احمدی اضافه کرد: در راستای کاهش آلودگی هوا، کارگروه اضطرار آلودگی هوا و براساس قانون هوای پاک همه دستگاه ها و ارگان ها وظیفه دارند نسیت به وظایف تعریف شده خود اقدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی گرد و خاک و آلودگی برای آسمان البرز

پیش بینی گرد و خاک و آلودگی برای آسمان البرز