مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 شهریور 1401 ساعت 08:072022-09-17بين الملل

گزارش سازمان سیا درباره قصد چین برای تسخیر تایوان


سی آی اِی ادعا کرده است که چین مظنون به طرح ریزی برای تسخیر تایوان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سی آی اِی در تازه ترین گزارش خود درباره تایوان ادعا کرده است که چین مظنون به طرح ریزی برای تسخیر تایوان است.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در همین ارتباط مدعی شد که شیء جین پینگ ، رییس جمهور چین به ارتش این کشور دستور داده است تا برای تسخیر تایوان تا سال 2027 آماده شوند.

همچنین کانال تلویزیونی سی ان ان در گزارشی این ادعا را به نقل از دیوید کوهن ، معاون مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) اعلام کرد و گفت که این گزارش را این مقام امنیتی سازمان سیا تایید کرده است.

در عین حال، به گفته کوهن، در این مرحله، سی آی اِی تمایلی به این باور ندارد که رهبری جمهوری خلق چین تصمیم نهایی در مورد حمله احتمالی تایوان را گرفته است و شاید چنین تصمیمی هنوز در پکن نهایی نشده باشد.

روز گذشته، شی جین پینگ ، رییس جمهور چین در دیدار با ولادیمیر پوتین ، همتای روس خود در حاشیه اجلاس سازمان همکاری شانگهای گفته بود: هیچ کشوری در جهان حق ندارد به عنوان قاضی در مورد موضوع تایوان عمل کند و پکن هیچ گونه مداخله خارجی را تحمل نخواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش سازمان سیا درباره قصد چین برای تسخیر تایوان

گزارش سازمان سیا درباره قصد چین برای تسخیر تایوان