مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 شهریور 1401 ساعت 14:022022-09-17اجتماعي

شمارش معکوس برای اصابت شراره خورشیدی به زمین


یک لکه فعال خورشیدی که در آستانه خروج از قرص مریی خورشید است، شراره خود را به زمین شلیک کرد و باعث خاموشی رادیویی در آفریقا و خاورمیانه در بعدازظهر جمعه (25 شهریور) شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از وب سایت اسپیس، فوران خورشیدی که به عنوان M8 در دومین گروه پرانرژی شراره ها طبقه بندی می شود، در ساعت 14:19 روز جمعه به وقت تهران از گوی آتشین خارج شد و ارتباطات رادیویی موج کوتاه را در مناطق رو به خورشید جهان مختل کرد.

پیش بینی کنندگان هواشناسی فضایی فکر می کنند که یک پرتاب جرم تاجی (CME)، یک انفجار پلاسمای باردار از اتمسفر بالای خورشید، ممکن است با شعله ور شدن همراه باشد و امکان دارد به سمت زمین حرکت کند.

این اداره هواشناسی در بیانیه ای اعلام کرد که اگر چنین باشد، سیاره ممکن است طی امروز و فردا، طوفان ژئومغناطیسی را تجربه کند.

اداره هواشناسی همچنین گفت، فوران خفیف تری در روز پنجشنبه (24 شهریور) رخ داد که با CME مرتبط است و هنوز پتانسیل آن برای برخورد و تأثیر بر زمین، در حال بررسی است.

همه اینها ممکن است خبر خوبی برای تعقیب کنندگان شفق قطبی باشد، زیرا ممکن است نورهای قطبی تماشایی قوی تر و دورتر از مناطق قطبی معمول شان قابل مشاهده باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شمارش معکوس برای اصابت شراره خورشیدی به زمین

شمارش معکوس برای اصابت شراره خورشیدی به زمین