مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 08:422022-09-18بين الملل

واکنش ها به درگیری­ مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان


تعدادی از کشورها و سازمان ­های بین المللی نسبت به درگیری­ های مسلحانه اخیر بین قرقیزستان و تاجیکستان واکنش نشان داده و از هر دو طرف خواسته اند تا به حل قضیه از راه­ های مسالمت­ آمیز ­دست یابند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، تعدادی از کشورها و سازمان های بین­ المللی با استقبال از تلاش­ های تاجیکستان و قرقیزستان برای حل و فصل قضیه مرزی از راه ­های مسالمت­ آمیز، خواستار جلوگیری از تشدید درگیری ها شدند.

اتحادیه اروپا ضمن انتشار بیانیه ­ای از قرقیزستان و تاجیکستان خواسته است تا هرگونه اختلاف را از طریق مسالمت ­آمیز و راه های دیپلماتیک حل و فصل کنند.

این سازمان شدت تنش ها در مرز دو کشور را برای ثبات منطقه ای مضر عنوان کرده و از توافق آتش­ بس که روز جمعه به دست آمد، استقبال کرد.

سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز از تشدید درگیری­ های مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان ابراز نگرانی و از تلاش های دو طرف برای برقراری گفت وگو استقبال کرده است.

این سازمان همچنین خواستار احترام به توافقات متقابل قبلی در مورد آتش بس شده است.

سازمان کشورهای ترک با صدور یک بیانیه، حمله به مردم و زیرساخت های غیرنظامی، از جمله مدارس با استفاده از سلاح های نظامی سنگین را محکوم کرده و خواستار اقدامات فوری در جهت حداکثر خویشتن داری در حل و فصل قضیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش ها به درگیری­ مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان

واکنش ها به درگیری­ مرزی بین قرقیزستان و تاجیکستان