مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 09:472022-09-18پزشكي

بیشتر فوت شدگان کرونا در ایران چه افرادی بودند؟


اداره بیماری های غیر واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد در همه گیری بیماری کووید 19، میزان بستری زنان و مردان با اختلاف بسیار اندک برابر ولی 55 درصد فوت شدگان این بیماری مرد و 45 درصد زن بوده اند.

- عکس آرشیوی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا، براساس آخرین اطلاعات منتشر شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از میزان کل مرگ ها در کشور 57 درصد مرد و 43 درصد زن بوده و سلامت مردان همواره کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین از دوران نوزادی تا پیری، زنان نسبت به مردان از سلامت جسمی بالاتری برخوردارند و 15 علت شایع مرگ و میر، بیشتر در مردان بروز می کند.

به طور متوسط، مردان پنج سال زودتر از همسران خود دچار مرگ و میر می شوند.

دلیل اصلی این موضوع آن است که مردان معمولا کمتر از زنان به سلامت خود توجه دارند و مراجعات پزشکی آنها برای غربالگری بیماری ها و چکاپ دوره ای کمتر است و زمانی به مراکز درمانی مراجعه می کنند که بیماری آنها در مرحله پیشرفته و وخیم تری قرار دارد، در حالی که مهمترین بیماری های شایع و شناخته شده تهدید کننده سلامت مردان، اغلب قابل پیشگیری هستند.

در سال 2019، بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ها، بیماری های مزمن ریوی، بیماری های عفونی ریه، سل و بیماری های گوارشی از علت های اصلی مرگ مردان در جهان بوده و در ایران بر اساس مطالعات ملی ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیشتر فوت شدگان کرونا در ایران چه افرادی بودند؟

بیشتر فوت شدگان کرونا در ایران چه افرادی بودند؟