مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 شهریور 1401 ساعت 15:172022-09-18بين الملل

تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان یکساله شد


نمایندگی سازمان ملل در افغانستان با ابراز نگرانی از ادامه تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان از طالبان خواست تا در این خصوص تجدیدنظر کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نمایندگی سازمان ملل در افغانستان یا یوناما در گزارش جدید خود اعلام کرد که طی یکسال گذشته دختران در مقطع راهنمایی و دبیرستان از تحصیل محروم ماندند.

یوناما در گزارش خود ضمن ابراز نگرانی از ادامه تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان از طالبان درخواست تا اقدامات لازم را در این خصوص اتخاذ کند.

مارکوس پوتزل، سرپرست نمایندگی سازمان ملل در افغانستان در این خصوص گفت: یکسال غم انگیز از محرومیت دختران افغانستان از تحصیل گذشته است و این اقدام از سوی طالبان هیچ توجیهی وجود ندارد.

وی افزود: محرومیت از تحصیل دختران به این قشر جامعه و همچنین آینده افغانستان ضربه جبران ناپذیر وارد خواهد کرد.

  یوناما همچنین ضمن تاکید بر اینکه محرومیت از تحصیل دختران نمونه آشکار نقض و تبعیض علیه زنان در افغانستان طی یکسال گذشته بوده است، از طالبان درخواست کرد تا اجازه آموزش دختران در افغانستان را فراهم کند.

  نمایندگی سازمان ملل در گزارش خود همچنین گفته است که بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان باعث تقویت روحیه دختران و امیدواری مردم این کشور به آینده خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان یکساله شد

تعطیلی مدارس دخترانه در افغانستان یکساله شد