مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 15:122022-09-19بين الملل

عون: مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و فلسطین اشغالی رو به پایان است


رییس جمهور لبنان تأکید کرد که مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی، در مراحل پایانی خود قرار دارد و در آن، حقوق لبنان در حفاری برای گاز و نفت در میادین معین تضمین می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، میشل عون رییس جمهور ه نقل از رییس جمهور لبنان گزارش داد، تماس با آموس هوچشتاین میانجی آمریکایی بر سر جزییات فنی مربوط به فرآیند ترسیم مرزها، همچنان ادامه دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که حفاری در این میادین، باعث شود که بار دیگر اقتصاد لبنان به پا خیزد؛ اقتصادی که طی سالهای گذشته، به شدت آسیب دیده است.

عون با اشاره به نقش رونق اقتصادی در افزایش امنیت و ثبات در جنوب لبنان، گفت که این کشور همچنان به قطعنامه های بین المللی به ویژه قطعنامه 1701 پایبند است.

رییس جمهور لبنان با بیان اینکه هماهنگی بین نیروهای یونیفل و ارتش لبنان، یک امر ضروری برای موفقیت مأموریت حفظ امنیت و صلح در مناطق مرزی است، تأکید کرد، با فضای مناسبی فراهم شود تا از هر گونه درگیری بین ساکنان این مناطق و نیروهای بین المللی جلوگیری شود.

با وجود این که تحلیل های سیاسی رسانه های عبری از خوش بینی تل آویو در دست یابی به توافق با بیروت حکایت دارند، اما برآوردهای نظامی رژیم صهیونیستی مبتنی بر احتمال درگیری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عون: مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و فلسطین اشغالی رو به پایان است

عون: مذاکرات ترسیم مرزی لبنان و فلسطین اشغالی رو به پایان است