مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 شهریور 1401 ساعت 15:372022-09-19اقتصادي

پریشان احوالی تالابی در شرق کازرون/ احیاء پریشان را به وعده ها گره نزنید


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، تالاب پریشان یکی از تالاب های بزرگ و برجسته استان فارس است که طی سال های اخیر وضعیت ناگواری پشت سر گذاشته و تجربه تلخ کم آبی و خشکی را به چشم دیده است.

استفاده بی رویه از آب های زیرزمینی، وجود هزار چاه کشاورزی که حداقل یک سوم این چاه ها غیرمجاز هستند، استفاده بی حساب از منابع زیرزمینی را تشدید کرده است، همچنین وجود 52 هزار دام و چرای بی رویه آنان در حریم این تالاب، پریشان احوالی این تالاب را روز به روز بیشتر کرده است و از مصادیق بی توجهی به وضعیت این دریاچه است.

تا اینکه پریشان، کانون از سد نرگسی، برای این تالاب در نظر گرفته شده اما به نظر می رسد شرایط زیست محیطی منطقه نیازمند اقدامی فوری و به هنگام است و گذر زمان باعث تشدید این بحران می شود.

اقداماتی که در ابتدا بازدارنده نبود آخرین وضعیت این تالاب و تصمیمات اتخاذ شده جهت ساماندهی آن را از معاون محیط زیست طبیعی اداره کل محیط زیست فارس جویا شدیم.

  نبی اله مرادی با اشاره به آخرین جلسه ستاد احیای تالاب های استان فارس گفت: این ستاد، هر دو ماه، یکبار به ریاست استاندار تشکیل می شود و در آخرین جلسه ممنوعیت چرای دام در حریم تالاب پریشان مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد شورای تامین شهرستان کازرون پیگیر این موضوع باشد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پریشان احوالی تالابی در شرق کازرون/ احیاء پریشان را به وعده ها گره نزنید

پریشان احوالی تالابی در شرق کازرون/ احیاء پریشان را به وعده ها گره نزنید