مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 شهریور 1401 ساعت 08:172022-09-20بين الملل

سوییس 36 فروند جنگنده اف - 35 خرید


سوییس به رغم مخالفت های داخلی، قراردادی 6 میلیارد و 200میلیون دلاری برای جایگزینی جنگنده های قدیمی اف - 18 و اف - 5 خود با 36 فروند هواپیمای جنگنده اف -35 ساخت آمریکا امضا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانس پرس، انتخاب سوییس برای خرید این هواپیمای جنگی به ویژه با توجه به هزینه های سرریز و پیش بیینی نشده برنامه تولید آن در ایالات متحده، موجب اعتراض هایی شده است.

دولت و مجلس سوییس به رغم گردآوری شدن امضاهای کافی برای برگزاری همه پرسی درباره خرید این هواپیمای جنگی، به بهانه کمبود زمان پیش از مهلت داده شده در پیشنهاد شرکت لاکهید مارتین تولید کننده آن، رای گیری را دور زدند.

هر چند شهروندان در همه پرسی سپتامبر 2020 با اکثریت اندکی، هزینه کرد مبلغ 6 میلیارد فرانک را برای جایگزینی هواپیماهای رزمی جدید با ناوگان هواپیماهای کهنه اف - 18 هورنت و اف - 5 تایگر تایید کرده بودند.

آرماسوییس سازمان تامین تسلیحات سوییس اعلام کرد که مارتین سوندرگر مدیر تسلیحات ملی این کشور و دارکو ساویک مدیر برنامه اف - 35 ای در سوییس در تاریخ 19 سپتامبر (28 شهریور ماه)، قراردادی در ساختمان آرماسوییس در برن امضا کرده اند و با امضای این قرارداد درباره خرید 36 فروند از این مدل هواپیما توافق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوییس 36 فروند جنگنده اف - 35 خرید

سوییس 36 فروند جنگنده اف - 35 خرید