مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 شهریور 1401 ساعت 08:322022-09-20اقتصادي

31 درصد زمین های زراعی و باغی بافق زیرپوشش آبیاری نوین است


از وسعت شش هزار و 450 زمین های کشاورزی این شهرستان ، تاکنون 2010 هکتار معادل 31 درصد زیرپوشش طرح آبیاری نوین قرار گرفته است.

- سید اصغر نبوی زاده، مدیر جهادکشاورزی بافق در گفت وگو با خبرنگار فارس از بافق اظهار کرد: برنامه ریزی برای اجرای طرح های آبیاری نوین در 320 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان در سالجاری پیش بینی و طراحی شد که از این وسعت 140 هکتار اجرایی و بقیه آماده اجرا شده است.

وی افزود: اجرای طرح های آبیاری نوین افزایش 62 درصدی راندمان آبیاری محصولات زراعی و باغی را در دارد و از سطح 2010 هکتار زیرپوشش این سامانه یکهزار و 704 هکتار کم فشار و بقیه برای حمایت از کشاورزان بابت اجرای طرح آبیاری نوین پرداخت می کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بافق خاطرنشان کرد: دولت برای اجرای طرح آبیاری کم فشار 15 میلیون تومان و برای طرح های آبیاری پرفشار 40 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض به کشاورزان و باغ داران پرداخت می کند.

وی اندازه گیری هدایت الکتریکی را یکی از راه های ساده مشخص کردن غلظت املاح محلول در آب دانست و بیان کرد: مقدار املاح هادی موجود در آب برای آبیاری نوین زیر هشت هزار است در حالی که سختی آب شهر بافق از 11 هزار فراتر است و یکی از دلایلی که کشاورزان بافقی تمایلی به آبیاری نوین ندارند بالا بودن میزان ای سی( سختی و املاح) در آب کشاورزی این شهر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

31 درصد زمین های زراعی و باغی بافق زیرپوشش آبیاری نوین است

31 درصد زمین های زراعی و باغی بافق زیرپوشش آبیاری نوین است