مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 شهریور 1401 ساعت 12:172022-09-20بين الملل

آمریکا هواپیماهای نظامی افغانستان را مبادله می کند


پلتیکو به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا گفته است که واشنگتن در سکوت به دنبال استفاده از هواپیمای نظامی افغانستان در تاجیکستان و ازبکستان به عنوان اهرمی برای حضور در منطقه بعد از خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت در ادامه گزارش خود به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع گفته است که آمریکا در سکوت به دنبال استفاده از این هواپیما به عنوان اهرمی برای حضور در منطقه بعد از خروج کامل نظامیان خارجی از افغانستان است.

  این مقام وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده است که در حال برنامه ریزی برای ارزیابی امکان پرواز این هواپیماها بوده و هدف این است که این جنگنده ها به ازبکستان و تاجیکستان در عوض حمایت آنها از تعمیق روابط امنیتی و مقابله با ضدتروریسم در افغانستان است.

  این مقام گفته است که این هواپیما در ازای تقویت امنیت مرزی و تلاش های مبارزه با تروریسم مربوط به افغانستان به دولت های اوزبیکستان و تاجیکستان داده خواهد شد.

پلتکیو افزود: در اختیار قرار دادن پایگاه برای سربازان یا هواپیماهای بدون سرنشین و تبادل اطلاعات از جمله مواردی است که مقامات آمریکا به دنبال توافق با کشورهای آسیای مرکزی از جمله تاجیکستان و ازبکستان هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا هواپیماهای نظامی افغانستان را مبادله می کند

آمریکا هواپیماهای نظامی افغانستان را مبادله می کند