مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 شهریور 1401 ساعت 17:522022-09-20اقتصادي

بخش معدن در سال گذشته رشد داشته است


معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: برخلاف برخی آمارهای منتشر شده، فعالیت ها در بخش معدن و صنایع معدنی در سال گذشته با رشد همراه بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید رضا محتشمی پور در جریان یازدهمین همایش و نمایشگاه بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در معادن ایران، گفت: برپایه آمارهای رسمی وزارت صمت، گزارش های دریافتی و همچنین کنترل هایی که از سوی کارشناسان استانی ما انجام شده، در سال گذشته در مجموع رشد در بخش معدن اتفاق افتاده است.

معاون وزیر صمت افزود: سال گذشته 617 میلیون تن تولید محصولات معدنی به ثبت رسید، این در حالی است که در سال 99 این رقم 595 میلیون تن بوده است؛ بر این اساس از لحاظ حجم تولید در این بخش با افت مواجه نبوده ایم.

وی اظهار داشت: از نظر ارزشی نیز با توجه به افزایش شدید قیمت های مواد معدنی، با رشد در ارزش تولیدات بخش مواجه بوده ایم.

وی بیان داشت: مطابق آمارهای موجود، از ابتدای امسال تاکنون نیز در هم سنجی با پارسال شاهد رشد تولیدات بخش معدن و صنایع معدنی بوده ایم.

محتشمی پور با اشاره به ثبت رشد منفی هفت دهم درصدی در آمارنامه های مرکز ملی آمار ایران گفت: رشد منفی در بخش معدن را ناشی از خطا در نمونه گیری آماری  عنوان کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخش معدن در سال گذشته رشد داشته است

بخش معدن در سال گذشته رشد داشته است