مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 08:022022-09-21پزشكي

اهدای 3 دستگاه نبولایزر به دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سوی یونیسف


معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از اهدای سه دستگاه نبولایزر توسط دفتر یونیسف به دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای بیماران مبتلا به فیبروز کیستیک (CF) خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، حامد یزدان پناه، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با اعلام خبر اهدای سه دستگاه نبولایزر توسط دفتر یونیسف به این دانشگاه اظهار داشت: سه دستگاه نبولایزر به ارزش یکصد و پنجاه میلیون تومان از سوی دفتر یونیسف به دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای بیماران مبتلا به فیبروز کیستیک (CF) اهدا شد.

وی، بیماری فیبروز کیستیک را یک بیماری وراثتی دانست و افزود: این بیماری بیشتر بر روی ریه ها تأثیر می گذارد و با تجمع مخاط چسبناک منجر به مشکلات تنفس و عفونت های ریوی مکرر می شود.

دستگاه نبولایزر   یزدان پناه، با بیان اینکه تمامی داروهای فیبروز کیستیک باید از طریق استنشاق با دستگاه نبولایزر استفاده شوند، تصریح کرد: این دستگاه وسیله ای برای رساندن دارو به قسمت های مختلف دستگاه تنفسی از طریق استنشاق است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، با بیان اینکه فیبروز کیستیک یا CF یکی از شایع ترین و جدی ترین اختلالات ژنتیکی است که میزان بروز آن یک نوزاد در هر دو تا سه هزار تولد است، گفت: نقص ژنتیکی سبب اختلال در عملکرد نوعی کانال کلریدی تنظیم شونده به نام CF


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای 3 دستگاه نبولایزر به دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سوی یونیسف

اهدای 3 دستگاه نبولایزر به دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سوی یونیسف