مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 09:122022-09-21اقتصادي

«آلزایمر»؛ بلای قرن


یک متخصص حوزه سالمندی با اشاره به اینکه زنان بیشتر از مردان دچار آلزایمر می شوند، اظهار کرد: انتظار می رود حدود 20 درصد از سالمندان دچار بیماری آلزایمر و حدود پنج درصد از آنها هم دچار آلزایمرهای شدید باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، حسین نحوی نژاد در آستانه روز جهانی آلزایمر در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه آلزایمر در راس دسته ای از بیماری ها قرار دارد که موجب ایجاد اختلالات شناختی، اختلالات رفتاری، مشکلات حافظه و.

می شوند، اظهار کرد: این اختلالات شناختی بلای قرن محسوب می شود و باتوجه به سبک زندگی بعید نیست که آلزایمر روز به روز در افراد افزایش یابد.

20 درصد سالمند دچار آلزایمر می شوند زنان بیشتر از مردان دچار آلزایمر می شوند وی افزود: آلزایمر بیشتر به سن وابسته است و با افزایش سن، بیماری های شناختی در افراد نیز افزایش می یابد، البته بیماری های شناختی در سنین کم نیز ممکن است بر اثر تصادف و ضربه و مشکلات عروقی هم ایجاد شوند، اما درصد این بیماری های شناختی در افراد با سن کم، پایین است.

به طوریکه انتظار می رود حدود 20 درصد از سالمندان دچار بیماری آلزایمر و حدود پنج درصد از آنها هم دچار آلزایمرهای شدید باشند.

این متخصص حوزه سالمندی با اشاره به اینکه زنان نسبت به مردان بیشتر به آلزایمر دچار می شوند، تصریح کرد: اگرچه آلزایمر بیماری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آلزایمر»؛ بلای قرن

«آلزایمر»؛ بلای قرن