مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 11:172022-09-21اقتصادي

فاصله 10 برابری بین میانگین و رکورد تولیدات کشاورزان


رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اعلام کرد: بین میانگین تولید و رکورد تولید برخی محصولات مانند گندم و یا سیب درختی، فاصله 3 تا 10 برابری وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، سید مجتبی خیام نکویی در مراسم امضای دو تفاهم نامه مشترک با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور افزود: یکی از موضوعاتی که برای دانش بنیان کردن بخش کشاورزی دنبال می کنیم جذب افراد نخبه و توانمند برای حل مشکلات اولویت دار در استان های مختلف در قالب پسادکتری است.

وی گفت: قصد داریم از ظرفیت پسادکتری و افرادی که از دانشگاه های معتبر در مقطع دکتری فارغ التحصیل شده اند در قالب محقق-مروج یا مروج- محقق در حوزه های مورد نیاز در استان ها برای افزایش نفوذ دانش و بهره وری در حوزه های کشاورزی استفاده کنیم.

خیام نکویی با بیان این که یکی از خلاها در بخش کشاورزی، ترویج است، اظهار داشت: بین میانگین تولید و رکورد تولید برخی محصولات مانند گندم و یا سیب درختی، فاصله 3 تا 10 برابری وجود دارد و با استفاده از ظرفیت پسادکتری و قرار دادن این ظرفیت در کنار محققان و مروجان بخش کشاورزی می توان این فاصله را کم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله 10 برابری بین میانگین و رکورد تولیدات کشاورزان

فاصله 10 برابری بین میانگین و رکورد تولیدات کشاورزان