مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 شهریور 1401 ساعت 11:222022-09-21فرهنگي

یک انتخاب سخت؛ راهی که به «جنگ جهانی سوم» ختم شد


حسام الدین افروز جایزه آکادمی اسکار آنقدر معتبر و مهم هست که سینمای هر کشوری با یک نماینده شاخص خواستار حضور در آن و البته کسب تندیسش باشد.

بهترین فیلم خارجی زبان یکی از جذاب ترین شاخه های این جایزه شمرده می شود که هر ساله رقابت تنگاتنگی را بین فیلم های حاضر در لیست اولیه و ثانویه خود می بیند.

حضور در لیست کوتاهی که 15 فیلم را در خود می بیند، گام نخست فیلم راه یافته به اسکار است تا در قدم بعدی در صورت کسب آرای لازمه به جمع پنج گزینه نهایی راه پیدا کند.

گرچه سینمای اروپا به ویژه با ایتالیا و فرانسه با کسب 55 جایزه از 71 دوره برگزاری این شاخه از اسکار، یکه تاز کسب جایزه فیلم غیر انگلیسی زبان است، اما سینمای ایران نیز با پویایی و روند رو به رشدی که در سالیان اخیر پیش گرفته، گذشته از حضورهای بین المللی موفق و کسب جوایز معتبر، طی دو دوره با فیلم های جدایی نادر از سیمین و فروشنده موفق به کسب جایزه آکادمی اسکار شده است.

از این رو انتظار می رفت تا کمیته انتخاب داخلی اسکار 2023 نیز با مداقه بر فیلم های نهایی راه یافته به بخش پایانی، بهترین گزینه را راهی حضور در بخش فیلم های غیر انگلیسی زبان اسکار برای رقابت با سایر آثار کند.

آنچنان که برای عموم سینماگران و فعالان این عرصه روشن است، گذشته از اکران تجاری فیلم برگزیده در کشور مبدا که حداقل ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یک انتخاب سخت؛ راهی که به «جنگ جهانی سوم» ختم شد

یک انتخاب سخت؛ راهی که به «جنگ جهانی سوم» ختم شد