مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مهر 1401 ساعت 10:172022-09-23حوادث

چگونه درگاه جعلی پرداخت اینترنتی را بشناسیم ؟


رسول جلیلیان، رییس پلیس فتای استان البرز، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: با توجه به افزایش کسب و کارهای مجازی، خریدهای اینترنتی در کشور نیز روز به روز ماهیت دیگری به خود گرفته که ضروری است کاربران هنگام خرید از این سایت ها از هویت اصلی آن ها مطلع شوند.

وی افزود: خانواده ها برای خرید لوازم اموزشی اصالت کالا را مد نظر قرارداده چرا که در برخی مواقع تبلیغات غیرواقعی وجود دارد که در آنها هویت واقعی فروشنده و مکان وی مشخص نیست.

رییس پلیس فتا البرز بیان کرد: کابران هنگام خرید اینترنتی از رایانه و موبایل شخصی استفاده کنند و در صورت امکان از دستگاه های تلفن دیگران اقدام به خرید نکنند چرا که ممکن است آلوده به بدافزار باشد و اطلاعات کارت بانکی را سرقت کنند.

جلیلیان اظهار کرد: امروزه که خریدهای فیزیکی کاهش یافته و مردم برای مایحتاج خود از خریدهای مجازی استفاده می کنند باید مراقبت بیشتری در حساب های بانکی خود داشته باشند ضمن آنکه کاربران در خریدهای اینترنتی به نکات امنیتی در این فضا توجه بیشتری داشته تا گرفتار کلاهبرداران مجازی نشوند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: کلاهبرداران با ترفند خاصی نظیر ایجاد صفحات جعلی پرداخت های بانک و فروشگاه های مجازی جعلی از کاربران اطلاعات بانکی، شماره کارت، رمز اینترنتی CVV2 و تاریخ ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه درگاه جعلی پرداخت اینترنتی را بشناسیم ؟

چگونه درگاه جعلی پرداخت اینترنتی را بشناسیم ؟