مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مهر 1401 ساعت 18:522022-09-23بين الملل

عربستان سعودی سال آینده یک زن را به فضا می فرستد


سلطان بن سلمان، فرزند پادشاه عربستان که نخستین فضانورد عرب تبار و مسلمان لقب گرفته است.

او تا سال گذشته ریاست کمیسیون فضایی کشورش را در دست داشت /عکس: - AP عربستان سعودی روز پنجشنبه از راه اندازی یک برنامه آموزشی با هدف اعزام فضانوردانی از این کشور از جمله یک فضانورد زن به فضا خبر داد.

بر طبق این برنامه تعدادی فضانورد عربستانی که در میان آنها یک زن نیز حضور دارد برای اعزام به فضا در سال آینده میلادی آموزش خواهند دید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازیورو نیوز؛ ترویج و گسترش علم و فناوری بخشی از برنامه گسترده چشم انداز 2030 در عربستان سعودی است که با هدف بازنگری در ساختار اقتصادی و کاهش وابستگی این کشور به صادرات نفت راه اندازی شده است.

این طرح که محمد بن سلمان، ولیعهد پرنفوذ عربستان سعودی از مبتکران و مهم ترین حامیان آن است همچنین خواستار ادغام بیشتر زنان در نیروی کار این کشور اسلامی است که پیش تر به محافظه کاری و انعطاف ناپذیری نسبت به مقررات مذهبی و آزادی های اجتماعی شهرت داشت.

عربستان سعودی در راستای حرکت در مسیری متفاوت که با طراحی یک چشم انداز بلند مدت کلید خورده است پیش از این در سال 2018 ممنوعیت رانندگی زنان را که از دیرباز در این کشور پادشاهی به اجرا درآمده بود، لغو کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عربستان سعودی سال آینده یک زن را به فضا می فرستد

عربستان سعودی سال آینده یک زن را به فضا می فرستد