مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 مهر 1401 ساعت 19:572022-09-23ورزشي

حسین منزوی؛ خیال خام پلنگ من....


به بهانه اول مهر زادروز غزل سرای بزرگ معاصر ابیاتی از او که هم به پلنگ و جهیدن اشاره دارد و همب ه گل های شکفته و مرده شاید حلقه وصل موضوعات نامرتبط باشد.

- .

   عصر ایران؛ مهرداد خدیر- امروز اول مهر 1401 خورشیدی زادروز حسین منزوی غزل سرای نام دار معاصر است که 18 سال قبل در 16 اردیبهشت 1383 درگذشت و از خود هم غزل های درخشان به یادگار گذاشت و هم دختری به نام غزل را.

  در فضای خاص این روزها اما کدام غزل او را می توان انتخاب و منتشر کرد که هم متهم به بی توجهی نشویم و هم سوءتفاهم برنخیزد؟     فوتبال اما به یاری می آید با این که به ظاهر بی ربط است و لایتچسبک.

اما چون ساعاتی دیگر بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در اولین مسابقه پس از بازگشت کارلوس کی روش و البته دوستانه مقابل اوروگوئه بازی می کنند و نماد فوتبال ملی ما هم یوزپلنگ است شاید این شعر انتخاب مناسبی باشد:     خیال خام پلنگ من، به سوی ماه جهیدن بود    و ماه را از بلندایش به روی خاک کشیدن بود      پلنگ من، دل مغرورم پرید و پنجه به خالی زد    که عشق ماه بلند من، ورای دست رسیدن بود      گل شکفته خداحافظ، اگرچه لحظه دیدارت    شروع وسوسه ای در من، به نام دیدن و چیدن بود      من و تو آن دو خط ایم آری، موازیان به ناچاری    که هر دو باورمان ز آغاز به یکدگر نرسیدن بود      اگرچه هیچ گل مرده زنده نشد ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حسین منزوی؛ خیال خام پلنگ من....

حسین منزوی؛ خیال خام پلنگ من....