مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 مهر 1401 ساعت 09:572022-09-24بين الملل

به رغم فشار آمریکا؛ اردوغان برای «میر» روسیه جلسه محرمانه گذاشت


به رغم هشدارهای آمریکا درباره مراودات با روسیه، رسانه ها از جلسه محرمانه رییس جمهور ترکیه به منظور بررسی استفاده از سیستم مبادلات مالی «میر» خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  در حالی که فشارهای آمریکا و ناتو به روسیه به نقل از این رسانه خبر داد، این جلسه حدود 6 ساعت طول کشید و مسئولان وزارت دارایی، بانک مرکزی و روسای بانک های مهم ترکیه حضور داشتند .

این رسانه روس افزود، تا به این لحظه هیچ اطلاعاتی مبنی بر تصمیمات اتخاذ شده در نشست محرمانه رییس جمهور ترکیه با مسئولان وزارت دارایی، بانک مرکزی و روسای بانک های مهم ترکیه در دست نیست.

بنا بر روایت خبرگزاری تاس، تا پیش از رسانه ای شدن این نشست گزارش شده بود که دو بانک ترکیه ای بانکاسی و دنیز بانک خروج لیر ترکیه از کارت های اعتباری میر روسیه را به حالت تعلیق درآورند.

مقام های آمریکا و برخی از کشورهای عضو ناتو همواره به ترکیه بابت روابط خوبش با روسیه فشار آورده و خواستار آن شده‎ اند که آنکارا به عنوان یکی از اعضای ناتو از روابط نزدیک با مسکو پرهیز کند.

بر همین اساس، وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته از آمادگی خود برای اعمال تحریم های بیشتر علیه تلاش های روسیه برای توسعه استفاده از سامانه میر در کشورهای خارج از روسیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به رغم فشار آمریکا؛ اردوغان برای «میر» روسیه جلسه محرمانه گذاشت

به رغم فشار آمریکا؛ اردوغان برای «میر» روسیه جلسه محرمانه گذاشت