مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 مهر 1401 ساعت 15:022022-09-27بين الملل

از جده تا دوحه؛ نتایج محدود سفر منطقه ای شولتز و بازگشتی سرد به اروپا


سفر صدراعظم آلمان به منطقه غرب آسیا با هدف جلب حمایت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در حوزه انرژی از برلین و اتحادیه اروپا بود که نتایج قابل توجهی برای هیات آلمانی در پی نداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  اولاف شولتز  صدراعظم و کشورش پیدا کند که به نظر می رسد در تحقق این هدف موفق نبوده است.

مقصد اول: عربستان سعودی طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت واس ، در دیدار شولتز با محمد بن سلمان ولی عهد سعودی ابعاد و سطوح روابط عربستان و آلمان و زمینه های همکاری مشارکت بین دو کشور بررسی شده است.

علاوه بر این، چشم انداز همکاری های دوجانبه و فرصت های توسعه آن مطابق با چشم انداز سند توسعه 2030 عربستان مورد بحث شولتز و بن سلمان قرار گرفه است.

صدراعظم آلمان و هیات همراهش در کاخ السلام جده بر اساس بیانیه های رسمی و گزارش های مطبوعاتی منتشر شده توسط خبرگزاری دولت ریاض و سایر رسانه های سعودی، سفر شولتز به جده منجر امضای توافق نامه هایی در زمینه انرژی که هدف اصلی این سفر بود، نشده است.

 نه آلمان و نه عربستان سعودی از هیچ توافق جدیدی در زمینه انرژی در دوره آتی خبر ندادند؛ موضوعی که علامت سوال هایی را در مورد ماهیت روابط بین ریاض و برلین ایجاد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از جده تا دوحه؛ نتایج محدود سفر منطقه ای شولتز و بازگشتی سرد به اروپا

از جده تا دوحه؛ نتایج محدود سفر منطقه ای شولتز و بازگشتی سرد به اروپا