مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 08:072022-09-28اقتصادي

طالبان: از روسیه سوخت و غلات با تخفیف می خریم


یک مقام ارشد طالبان گفت که دولت طالبان در حال تنوع بخشیدن به شرکای تجاری خود است و از مسکو برای خرید انرژی و غلات تخفیف دریافت کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از تارنمای شبکه خبری تی آر تی ترکیه، حاجی نورالدین عزیزی سرپرست وزارت بازرگانی و صنایع حکومت طالبان سه شنبه به خبرگزاری رویترز گفت، طالبان قرارداد موقتی را با روسیه امضا کرده اند که بر اساس آن مسکو بنزین، گازوییل، گاز و گندم برای افغانستان تامین می کند.

عزیزی افزود، این وزارتخانه برای تنوع بخشیدن به شرکای تجاری خود تلاش می کند و روسیه به دولت طالبان تخفیف هایی بر مبنای قیمت متوسط جهانی کالاها ارائه کرده است.

وی تصریح کرد: این قرارداد شامل عرضه سالانه حدود یک میلیون تن بنزین، یک میلیون تن گازوییل، 500 هزار تن گاز مایع و 2 میلیون تن گندم توسط روسیه خواهد بود.

عزیزی گفت که این توافق برای یک دوره آزمایشی نامشخص اجرا می شود و پس از آن انتظار می رود هر دو طرف در صورت رضایت، قرارداد بلندمدتی را امضا کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتی آر تی، این قرارداد پس از آن نهایی شد که یک تیم فنی افغان چندین هفته در مسکو حضور داشت و مشغول مذاکره بود.

این گفت وگوها پس از بازدید عزیزی از روسیه، در ماه گذشته همچنان ادامه داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان: از روسیه سوخت و غلات با تخفیف می خریم

طالبان: از روسیه سوخت و غلات با تخفیف می خریم