مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 مهر 1401 ساعت 13:022022-09-28اقتصادي

آیا شهر فروشی مجاز شد؟


پس از ابلاغ قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها توسط رییس جمهور گمانه زنی هایی متعددی درباره قانونی شدن تراکم و شهر فروشی مطرح شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، مرداد ماه بود که رییس جمهور قانون درآمد پایدار و هزینه شهرداری ها و دهیاری ها را ابلاغ کرد پس از ابلاغ رییس جمهور شهردارهای سراسر کشور موظف به اجرای این قانون 17 ماده ای شدند.

اما موضوع مورد توجه این است که در ماده 17 این قانون به تراکم فروشی به نوعی مشروعیت بخشیده شده است و در آن گفته شده شهرداری ها برای صدور پروانه ساختمانی موظف به رعایت طرح تفصیلی شهرها بوده و فروش تراکم و نیز تغییر کاربری اراضی بر خلاف طرح تفصیلی فقط با تصویب در کمیسیون ماده (5) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب 1351/12/22 با اصلاحات و الحاقات بعدی مجاز است.

پس از ابلاغ این قانون گمانه زنی های متعددی در رابطه با مشروعیت بخشی به تراکم فروشی که موضوعی مورد چالش و همیشگی شهرداری ها بوده است مطرح شد زیرا تراکم فروشی یکی از موضوعاتی است که همواره شهرداری ها را از اجرای آن منع می کردند اما در این قانون گفته شده مطابق با ضوابط این اقدام مجاز است.

به دنبال تصویب تراکم فروشی عده ای اعلام کردند که این روش، برای درآمدزایی شهرداری ها اشتباه است و منجر به افزایش مشکلات محله ای می ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا شهر فروشی مجاز شد؟

آیا شهر فروشی مجاز شد؟