مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 7 مهر 1401 ساعت 15:322022-09-29فرهنگي

فیلم «مریم توزانی» در رقابت اسکار


فیلم «خفتان آبی» ساخته «مریم توزانی» به عنوان نماینده سیمای مراکش در اسکار 2023 انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، با نزدیک شدن به پایان مهلت معرفی فیلم از سوی کشورها به اکادمی اسکار برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار 2023، سینمای مراکش نیز فیلم جدید مریم توزانی با عنوان خفتان آبی را به عنوان نماینده رسمی خود برگزید.

این فیلم که امسال در بخش نوعی نگاه جشنواره کن رونمایی شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم این بخش از جشنواره به انتخاب هیات داوران فدراسیون بین المللی منتقدان (فیپرشی) شد و داستان زن و مردی را ورایت می کند که مغازه ای را در شهر سلا در کشور مراکش اداره می کند.

مریم توزانی پیش از این نیز در سال 2019 نیز با فیلم آدم نماینده سینمای مراکش در جوایز اسکار بود و سال گذشته در نگارش فیلمنامه فیلم بیت های کازبلانکا ساخته نبیل عیوش مشارکت داشت که در رقابت اسکار خارجی حضور داشت.

اخیرا فیلم آرژانتین، 1985 ساخته سانتیاگو میتره به عنوان نماینده آرژانتین و فیلم عنکبوت مقدس ساخته علی عباسی نیز به نمایندگی از سینمای دانمارک به آکادمی اسکار معرفی شده اند.

تاکنون نزدیک به 70 کشور فیلم برگزیده خود را برای رقابت در شاخه بهترین فیلم بین المللی جوایز اسکار انتخاب کرده اند و فیلم جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی نیز نماینده ایران در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فیلم «مریم توزانی» در رقابت اسکار

فیلم «مریم توزانی» در رقابت اسکار