مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 8 مهر 1401 ساعت 11:372022-09-30فناوري

دلیل کاهش کیفیت ارتباطات تلفن همراه چیست؟


تجهیزات موسوم به تکرارکننده در بسیاری از نقاط به عنوان راهکاری برای حل مشکلات عدم پوشش تلفن همراه استفاده می شود اما اغلب این تجهیزات، غیرمجاز بوده و استفاده از آن تا شعاع چندصد متری باعث ایجاد تداخل و افت کیفیت ارتباط مشترکان می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، در سال های اخیر مشکلاتی مانند ضعف سیگنال و پایین بودن کیفیت پوشش شبکه تلفن همراه در برخی نقاط کور فضاهای ساختمانی مانند طبقات منفی، نواحی پرتراکم جمعیتی یا مناطق دورافتاده باعث استفاده بی رویه از دستگاه های تکرارکننده غیرمجاز تلفن همراه شده است.

آنطور که کارشناسان اعلام می کنند، بیش از یک سوم تداخلات اپراتورهای تلفن همراه مربوط به تکرارکننده های غیرمجاز است و کاربران در برخی مناطق به دلیل عدم پوشش دهی تلفن همراه، اقدام به تهیه و نصب تکرارکننده های تلفن همراه از مبادی غیرمجاز و غیرمرتبط می کنند؛ به گفته کارشناسان، این موضوع نه تنها مشکل را حل نمی کند بلکه بعضاً باعث ایجاد اختلال در سایر فرستنده ها و کاهش و یا قطع سرویس در مناطق دیگر نیز می شود.

موضوعی که به تازگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره آن تاکید کرده درصورت استفاده از تجهیزات تکرار کننده غیر مجاز و ایجاد اختلال در شبکه اپراتور تلفن همراه، بازرسان رگولاتوری براساس قانون استفاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل کاهش کیفیت ارتباطات تلفن همراه چیست؟

دلیل کاهش کیفیت ارتباطات تلفن همراه چیست؟