مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 9 مهر 1401 ساعت 15:072022-10-01اقتصادي

پروژه های منتخب مترو تهران برای حضور در جایزه خشت طلایی 1401


پروژه های منتخب شرکت مترو تهران برای حضور در جایزه خشت طلایی 1401 مشخص شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه شهری خبرگزاری فارس، روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) اعلام کرد: ششمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی تهران، امسال با معرفی پروژه های منتخب در 7 محور مختلف پیگیری خواهد شد.

در این راستا شرکت مترو تهران نیز باتوجه به شرایط اعلام شده برای معرفی طرح ها، قصد دارد دو پروژه شاخص خود را در این رقابت جهانی شرکت دهد.

پس از بررسی پروژه های اجرا شده و به پایان رسیده در یک سال اخیر، مقرر شد ایستگاه شهدای هفدهم شهریور در خط 7 مترو با رویکرد معماری فاخر ایرانی ـ اسلامی در بخش مربوطه معرفی شود.

ایستگاهی که علیرغم شرایط سخت حفاری، از معماری کم نظیر و بدیعی برخوردا ر بوده و سبک جدیدی از طراحی در فضاهای حمل و نقلی زیرزمینی را پدیدار ساخته است.

این معماری با نگاه به بافت سنتی و اسلامی منطقه بازار تهران که در جوار ایستگاه مذکور قرار دارد، شکل گرفته و به منصه ظهور رسیده و قرار است در ساخت ایستگاه های آتی نیز چنین دیدگاهی ترویج یابد.

ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، خردادماه امسال به بهره برداری رسیده است.

اما پروژه دوم شرکت مترو تهران که در بخش توسعه زیرساخت ها، حمل و نقل عمومی و خدمات شهری حاضر خواهد بود، بزرگترین پایانه زیرزمینی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروژه های منتخب مترو تهران برای حضور در جایزه خشت طلایی 1401

پروژه های منتخب مترو تهران برای حضور در جایزه خشت طلایی 1401