مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 12 مهر 1401 ساعت 16:322022-10-04اقتصادي

تراز تجاری در مناطق آزاد اقتصادی برای اولین بار مثبت شد


دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در زمینه های مختلف ظرفیت های بی مثالی دارند و برای اولین بار در طول عمر مناطق آزاد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه ، سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و قدیم منطقه آزاد ماکو اظهار داشت: مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در زمینه های مختلف ظرفیت های بی مثالی دارند و برای اولین بار در طول عمر مناطق آزاد، تراز تجاری این مناطق مثبت شده است .

وی از پیشی گرفتن صادرات از واردات خبر داد و گفت: بیش از 50 درصد واردات هم مواد اولیه کارخانجات و واحدهای تولیدی فعال در مناطق آزاد بوده است .

سعید محمد همچنین در ادامه به وجود برخی نامهربانی ها در مناطق آزاد در مورد حاکمیت واحد در مناطق هم اشاره کرد و گفت: علیرغم تاکیدات ریاست جمهوری و تصریح قانون، احکام دائم شورای مناطق آزاد موضوع ماده 65 در مورد حاکمیت مناطق آزاد هنوز اجرایی نشده است.

حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو هم در این مراسم با تقدیر از مسئولان نظام جمهوری برای خدمت به مردم گفت: تلاش برای حل مشکلات اقتصادی ، تداوم وحدت ، انسجام و همدلی بین مردم و مسئولان و ایجاد زمینه اشتغال برای جوانان از خواسته های اصلی مردم از مدیران منطقه آزاد ماکو است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراز تجاری در مناطق آزاد اقتصادی برای اولین بار مثبت شد

تراز تجاری در مناطق آزاد اقتصادی برای اولین بار مثبت شد