مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 14 مهر 1401 ساعت 09:072022-10-06بين الملل

رییس جدید بورکینافاسو تعیین شد


منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، شورای نظامی حاکم در بورکینافاسو، «ابراهیم ترائوره» را به عنوان رییس جدید این کشور تعیین کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از الجزیره، شورای نظامی حاکم در بورکینافاسو ابراهیم ترائوره را به عنوان رییس و نیز فرمانده ارتش این کشور تعیین کرد.

نظامیان بورکینافاسو حدود پنج روز پیش در این کشور دولت را منحل و هنری دامیبا فرمانده ارتش و رییس شورای نظامی این کشور را برکنار کردند.

ابراهیم ترائوره از افسران ارتش بورکینافاسو دست به این برکناری زده بود.

براساس بیانیه ترائوره که از تلویزیون پخش شد، هنری دامیبا ، فرمانده ارتش که رییس شورای نظامی بورکینافاسو نیز بوده به علت آنچه ناتوانی او در مقابله با شورش های افراط گرایان عنوان شده، برکنار شده است.

تلویزیون بورکینافاسو همچنین اعلام کرد که دولت منحل، مرزها تا اطلاع ثانوی بسته و تمامی فعالیت های سیاسی و مدنی معلق شده اند.

در همین رابطه سفارت فرانسه اعلام کرد کنسولگری این کشور را در بورکینافاسو به دلیل ناآرامی ها تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده است.

در دهه گذشته با گسترش گروه های شبه نظامی در مالی، ناامنی در سراسر ساحل غرب آفریقا افزایش یافته است و با وجود حضور نیروهای خارجی و حافظان صلح سازمان ملل، هزاران نفر کشته و بیش از 2 میلیون نفر آواره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جدید بورکینافاسو تعیین شد

رییس جدید بورکینافاسو تعیین شد