مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 15 مهر 1401 ساعت 13:372022-10-07اقتصادي

وام 500 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان برای تامین امنیت غذایی


بانک توسعه آسیا برای تامین امنیت غذایی در ازبکستان به این کشور معادل 500 میلیون دلار وام اعطا کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، بانک توسعه آسیا برای تامین امنیت غذایی، حمایت اجتماعی از گروه مردم آسیب پذیر و حمایت از اشتغال در ازبکستان در شرایط پیامدهای اقتصادی جنگ در اوکراین به این کشور معادل 500 میلیون دلار وام اعطا کرد.

در چارچوب برنامه افزایش پایداری با کمک مخارج ضد چرخه ای (BRACE)  بانک توسعه آسیا از دولت ازبکستان در اجرای برنامه مخارج توسعه ضد چرخه ای برای توسعه به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار حمایت مالی خواهد کرد.

این برنامه بسته اقداماتی را انجام شده توسط دولت برای رفع پیامدهای بحران ژئوپلیتیک و اتخاذ شده در ماه های مارس و آوریل سال جاری میلادی در برمی گیرد.

بر اساس گزارش بانک توسعه آسیا، برنامه ازبکستان تحکیم امنیت غذایی و ثبات قیمت ها، ارائه کمک های اجتماعی مستقیم به خانواده های کم درآمد، سالمندان و سایر گروه های آسیب پذیر و همچنین حمایت از بیکاران و مهاجران کاری بازگشته را در نظر می گیرد.

یوگنی ژوکوف مدیر بخش آسیای مرکزی و غربی بانک توسعه آسیا گفت: هر قدر که آسیای مرکزی پاندمی را پشت سر گذاشت، این منطقه مواجه پیامدهای اقتصادی جنگ شد که زندگی افراد آسیب پذیر را  سخت تر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وام 500 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان برای تامین امنیت غذایی

وام 500 میلیون دلاری بانک توسعه آسیا به ازبکستان برای تامین امنیت غذایی