مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مهر 1401 ساعت 09:372022-10-08سياسي

دولت بی طرف؛ الگویی متناقض نما در اندیشه لیبرال


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهرا زندیه؛ به دنبال مباحث و موضع گیری های مطرح شده در جامعه حقوقی پس از فوت تأثربرانگیز «مهسا امینی»، پسندیده است نگاه دوباره ای به تحلیل «کارکرد دولت» داشته باشیم؛ - پیوستار بودن حکمرانی و ترجیحات اخلاقی و ارزش ها اقتضائاتی دارد که گریزی از آن ها نیست.

از این رو، اگر دولت مدرنِ مدعیِ بی طرفی دولت نسبت به اخلاق نتواند این ادعا را اثبات کند یا در عمل نشان دهد، مثل هر نظریه دیگر، باید در ادعای خود تجدیدنظر کند.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهرا زندیه؛ به دنبال مباحث و موضع گیری های مطرح شده در جامعه حقوقی پس از فوت تأثربرانگیز مهسا امینی ، پسندیده است نگاه دوباره ای به تحلیل کارکرد دولت داشته باشیم؛ صورت مسأله ای که همواره موضوع مناقشات فراوان بوده و هست.

  در بی طرفی حکومت ، ایده اصلی آن است که چون هیچ مفهومی از خیر به تنهایی قادر نیست در زندگی اجتماعی همه افراد به کار گرفته شود، باید از ساحت حکمرانی و نظریه عدالت کنار گذاشته شود.

در قاموس این منظومه فکریِ ضدکمال گرا، گزینش های اخلاقی، صرفا ترجیحات شخصی ای هستند که امکان تبیین عقلانی ندارند.

در نتیجه، فراتر از امیال افراد یا توافق های آنان، امر متعیّنی به مثابه شیوه صحیح و اخلاقی وجود ندارد و لاجرم امکان تحمیل در قالب الزامات اجتماعی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دولت بی طرف؛ الگویی متناقض نما در اندیشه لیبرال

دولت بی طرف؛ الگویی متناقض نما در اندیشه لیبرال