مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مهر 1401 ساعت 10:172022-10-08اقتصادي

12 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گنبدکاووس طی شش ماه اخیر


نادر گوگلانی رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس بمناسبت هفته دامپزشکی در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال یک میلیون و 199 هزارو 744 نوبت طرح واکسیناسیون برای دام های سبک و سنگین شهرستان شامل گاو، گوسفند، بز برای پیشگیری از بیماریهای مختلف انجام شده و تعداد 34 هزارو 942 راس گاو و 21 هزارو 600 مترمربع از مساحت دامداری های شهرستان بصورت کاملا رایگان در راستای پیشگیری از هرگونه شیوع بیماری دامی انجام شده است.

وی تصریح کرد: با نظارت دقیق کارشناسان دامپزشکی شهرستان بر کشتارگاه دام توانستیم در سلامت کامل دام تعداد 46 هزارو 556 راس دام سبک و سنگین شامل گاو، گوسفند، شتر و بز کشتار که این ذبح منجر به استحصال 902 هزارو 273 کیلوگرم گوشت شده و از طریق مراکز توزیع به مصرف کننده رسیده است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در همین مدت از سه هزارو 201 مراکز تولید و عرضه فراورده های خام دامی بازدید شده که در این بازدیدها سه هزارو 947 کیلوگرم فراورده های خام غیربهداشتی ضبط و معدوم شده و از چرخه غذایی خارج و در این رابطه تعداد 43 نفر به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در شش ماهه اول امسال نظارت بهداشتی قبل و حین جوجه ریزی بر سطح مرغداریهای شهرستان برای اماده سازی روند جوجه ریزی انجام شده و در این مدت تعداد 12 میلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گنبدکاووس طی شش ماه اخیر

12 میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری های گنبدکاووس طی شش ماه اخیر