مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مهر 1401 ساعت 14:022022-10-08اقتصادي

واکاوی ابعاد توقف ساخت مسکن روستایی/ 930 هزار خانه روستایی نیازمند نوسازی


در حالی که در 7 سال گذشته 930 هزار مسکن روستایی مطابق برنامه نوسازی نشده است، مصوبه اخیر هیئت وزیران در ارتباط با تسهیلات مسکن روستایی، ایراداتی دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بهسازی و نوسازی مسکن روستایی به عنوان یکی از مهمترین تکالیف اسناد بالادستی از جمله برنامه های توسعه در سال های اخیر مورد تاکید بوده است.

بررسی عملکرد نوسازی و بهسازی مسکن روستایی طی 7 سال اخیر بیانگر آن است که 271 هزار 515 واحد مسکونی نوسازی و بهسازی شده اند.

این در حالیست که در این مدت مطابق قانون باید یک میلیون و 200 هزار واحد مسکونی نوسازی و بهسازی می شد، به معنای دیگر در طی 7 سال گذشته 930 هزار واحد مسکونی مشمول کسری عملکرد دستگاه های اجرایی به منظور تحقق هدف برنامه های توسعه بوده است.

در همین راستا بر مبنای آخرین تحولات ثبت شده حول مسکن روستایی، سرانجام هیئت وزیران در تاریخ دوم شهریور امسال نسبت به تصویب آیین نامه وام ساخت مسکن روستایی اقدام کرده است.

بر اساس نظر کارشناسان حوزه مسکن مصوبه هیئت دولت مبنی بر پرداخت تسیهلات مسکن روستایی از ایرادات قابل توجهی رنج می برد که در در قالب دو گزارش توسط خبرگزاری فارس به آن پرداخته خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکاوی ابعاد توقف ساخت مسکن روستایی/ 930 هزار خانه روستایی نیازمند نوسازی

واکاوی ابعاد توقف ساخت مسکن روستایی/ 930 هزار خانه روستایی نیازمند نوسازی