مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مهر 1401 ساعت 16:122022-10-08اقتصادي

رییس سازمان فضایی: 4 مرکز کنترل و عملیات ماهواره ای سنجش در کشور ایجاد می شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرج، حسن سالاریه، رییس سازمان فضایی ایران، صبح شنبه در آیین افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره های سنجش از دور در مرکز فضایی ماهدشت که با حضور وزیر ارتباطات صورت گرفت، با بیان اینکه تا پایان سال سه مرکز  کنترل و عملیات ماهواره های سنجش در نقاط مختلف کشور راه اندازی می شود، گفت: مرکزی که امروز به بهره برداری رسید، برای کنترل ماهواره ها از کلاس خیام است و تا پایان سال سه مرکز دیگر از این نوع در نقاط مختلف کشور راه اندازی خواهد شد.

وی بیان کرد: این مرکز دارای سه سالن اصلی است که شامل کنترل ماهواره و طراحی مأموریت، تله متری و ارسال و دریافت تصاویر ماهواره می شود.

رییس سازمان فضایی تصریح کرد: در ساخت این مرکز از سخت ترین استانداردها پیروی کردیم و بیش از 20 آیین نامه بین المللی و استاندارد در حوزه های مختلف در این امر رعایت شده است.

وی خاطرنشان کرد: سعی داریم تا بیشترین بهره گیری از این داده ها را داشته باشیم و این کار را به صورت عملیاتی به کارگیری کنیم.

سالاریه گفت: در این راستان ارگان ها و شرکت های دانش بنیانی که احراز هویت شوند می توانند از تصاویر و داده های ماهواره خیام بهره مند شوند و به نوعی یک تحول خواهد بود، البته اگر شرکتی درخواستی داشته باشند، طبق اولویت ها و مسیر ماهواره ماموریت هایی را تعریف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان فضایی: 4 مرکز کنترل و عملیات ماهواره ای سنجش در کشور ایجاد می شود

رییس سازمان فضایی: 4 مرکز کنترل و عملیات ماهواره ای سنجش در کشور ایجاد می شود