مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مهر 1401 ساعت 19:472022-10-08اقتصادي

عشایر 25 درصد گوشت قرمز و 35درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند


جانشین رییس سازمان امور عشایری کشور گفت: عشایر که 1.

4 جمعیت کشور را شامل می شوند، 25 درصد گوشت قرمز و پروتیین دامی و 35 درصد صنایع دستی را تولید می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، مهدی میزبان در آیین تکریم و معارفه مدیرکل عشایر خراسان رضوی با اذعان به اینکه بخش زیادی از تامین امنیت غذایی کشور برعهده روستاییان و دامداران است، اظهار کرد: عشایر با 251 هزار خانوار که 1.

4 جمعیت کشور را شامل می شوند در حال حاضر تولید 25 درصد گوشت قرمز و پروتیین دامی و نیز 35 درصد صنایع دستی را بر عهده دارند.

جانشین رییس سازمان امور عشایری کشور ابراز کرد: هر چادر عشایر یک پایگاه تولید، یک پایگاه فرهنگی و یک پاسگاه انتظامی است و از دو دهه پیش در مناطق مرزی هرکجا عشایر وجود دارد و ما به آنها  خدمات می دهیم هیچ مشکل امنیتی نداشتیم.

وی ادامه داد: در زندگی یکجا نشینی ما در صدد تسلط به شرایط محیطی هستیم ولی عشایر بدنبال انطباق باشرایط محیطی هستند با تلاش همکاران ما در استان ها مواردی چون تامین آب پایدار ، آبیاری سیار و تامین علوفه اجرایی شده که تا حدود زیادی از استیصال و رفتن عشایر به سمت حاشیه نشینی جلوگیری کرده است.

میزبان تاکید کرد: عشایر دام هایی را از نظر ژنتیکی در اختیار دارند که اگر بخاطر خشکسالی و کمبود علوفه آنها را از دست بدهند جایگزینی که قاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عشایر 25 درصد گوشت قرمز و 35درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند

عشایر 25 درصد گوشت قرمز و 35درصد صنایع دستی کشور را تولید می کنند