مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 16 مهر 1401 ساعت 21:322022-10-08اجتماعي

مشارکت با جوامع محلی برای حفاظت از پارک ملی گلستان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا کنعانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه ما به دنبال تغییر نگرش در نحوه حفاظت از مناطق تحت مدیریت هستیم، - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان بر مشارکت با جوامع محلی برای حفاظت از پارک ملی گلستان تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، محمدرضا کنعانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان با بیان اینکه ما به دنبال تغییر نگرش در نحوه حفاظت از مناطق تحت مدیریت هستیم، اظهار کرد: باید از حفاظت به شیوه سنتی گذر کنیم و حفاظت با الگوی مشارکتی را مد نظر قرار دهیم.

وی افزود: با توجه به اینکه پارک ملی گلستان در بین 308 منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، قدیمی ترین منطقه است، از لحاظ تنوع زیستی در موقعیت ویژه ای قرار دارد، ذخیره گاه زیست کره محسوب می شود و در یونسکو هم ثبت شده است، الگوی مدیریت مشارکتی در این پارک را در دستور کار قرار داده ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان تاکید کرد: ما به دنبال ایجاد زمینه ای هستیم که جوامع محلی در حاشیه پارک ملی گلستان بتوانند بهره برداری و انتفاع پایدار از این پارک داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری پایدار کمک می کند که مردم خود را در بحث حفاظت شریک بدانند و تعارض ما با جوامع محلی کاهش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشارکت با جوامع محلی برای حفاظت از پارک ملی گلستان

مشارکت با جوامع محلی برای حفاظت از پارک ملی گلستان