مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 08:422022-10-09اقتصادي

کاهش شدید ذخایر خونی در فارس/ آقایان 4 و بانوان 3 بار در سال خون اهداء کنند


مدیرکل انتقال خون فارس از نیاز مبرم بیمارستان های استان به برخی گروه های خونی خبر داد و گفت: با ورود به فصول پاییز و زمستان مراجعات مردم به مراکز اهدای خون کاهش می یابد؛ - مجید اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار فارس در شیراز گفت : با توجه به شروع از هفته گذشته شاهد کاهش ذخایر خونی استان هستیم.

  وی افزود: نیاز بیماران به تزریق خون و فرآورده های خونی تقریبا ثابت است و زمانی که مردم جهت اهدای خون مراجعه کمتری داشته باشند، ذخایر ما هم نیز کاهش پیدا می کند.

  مدیرکل انتقال خون فارس اظهار داشت: با توجه به تبلیغاتی که در این خصوص صورت گرفت خوشبختانه در روزهای اخیر شاهد مراجعات بیشتر مردم بوده ایم.

وی گفت: در گروهای خونی O منفی و مثبت و A منفی و مثبت نیاز فوری داریم و سایر گروه های خونی AB و B طبق برنامه روتین خود برای اهدای خون مراجعه کنند.

او ادامه داد: آقایان در سال چهار بار و بانوان در سال سه بار می توانند برای اهدای خون مراجعه داشته باشند تا نیاز بیماران رفع شود.

اکبرزاده در ادامه افزود: استان فارس به دلیل وجود پنج دانشگاه و دانشکده پزشکی به عنوان قطب درمانی جنوب کشور است و همچنین اعمال خاص جراحی و پیوندهای خاص ، پیوندهای مغز استخوان ، پیوند کلیه ، کبد و پیوند قلب و ریه و همچنین اعمال جراحی قلب باز در شیراز صورت می گیرد پس از انجا که این ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شدید ذخایر خونی در فارس/ آقایان 4 و بانوان 3 بار در سال خون اهداء کنند

کاهش شدید ذخایر خونی در فارس/ آقایان 4 و بانوان 3 بار در سال خون اهداء کنند