مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 10:122022-10-09سياسي

«زندگانی امام حسن(ع)» اثر مرحوم آیت الله رسولی محلاتی به چاپ پنجم رسید


چاپ پنجم کتاب «زندگانی امام حسن مجتبی (ع)» اثر مرحوم آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی به همت مؤسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، چاپ پنجم کتاب زندگانی امام حسن مجتبی (ع) اثر مرحوم آیت الله سیدهاشم رسولی محلاتی به همت مؤسسه بوستان کتاب در 472 صفحه منتشر شد.

ساختار اثر کتاب حاضر در 12 فصل تألیف شده است؛ فصل اول که به ولادت امام حسن (ع) اختصاص یافته، ضمن بیان توضیحاتی در خصوص ولادت و مراسم نامگذاری، به انجام مراسم دینی و سنت های مذهبی، کنیه و القاب آن حضرت می پردازد.

نویسنده در فصل دوم، به زندگی آن حضرت در زمان رسول خدا (ص) پرداخته و در ابتدا به شدت علاقه رسول خدا (ص) به حسنین (ع) اشاره کرده و مطلبی با عنوان ارث رسول خدا (ص) به حسنین (ع) را به رشته تحریر در آورده و ذکاوت و استعداد فوق العاده امام (ع) مورد تأکید قرار گرفته است.

سومین فصل به شمه ای از فضایل حسنین (ع) در دورادن کودکی و نوجوانی اشاره کرده و فضایل حسنین (ع) در قرآن مورد تبیین قرار گرفته و در این راستا به آیات مباهله، تطهیر، مودّت و سوره هل اتی اشاره شده است.

فصل بعدی این اثر به زندگانی آن حضرت پس از رحلت رسول خدا (ص) تا پایان خلافت عثمان می پردازد و با اشاره به قضاوت شگفت انگیز امام حسن (ع) در زمان طفولیت، احاطه آن بزرگوار به علوم قرآن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«زندگانی امام حسن(ع)» اثر مرحوم آیت الله رسولی محلاتی به چاپ پنجم رسید

«زندگانی امام حسن(ع)» اثر مرحوم آیت الله رسولی محلاتی به چاپ پنجم رسید