مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 11:172022-10-09بين الملل

سوریه سازی ایران، نشانه ها و زمینه ها


چند ماه پیش جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به برنامه ریزی های آمریکا برای اجرای کودتا در ایران به طور رسمی اذعان کرد و حتی نسبت به ناتوانی ترامپ در برنامه ریزی مناسب برای کودتا منتقد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، چند ماه پیش جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری طنزی وجود دارد که، به این دلیل در ایالات متحده کودتا نمی شود که آمریکا در واشنگتن سفارت ندارد! این جمله شاید در ظاهر شوخی به نظر برسد اما با نگاهی به تاریخچه مداخله های آمریکا در سایر کشورها که از تلاش برای راه انداختن جنگ داخلی، تغییر حکومت، کودتا تا مداخله مستقیم نظامی را شامل می شود، می بینیم ریشه در واقعیت دارد.

  جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا استفن کینزر در کتاب سرنگونی؛ یک قرن تغییر رژیم با دخالت امریکایی از هاوایی تا عراق نوشته است آمریکا در دوران جنگ سرد، 72 بار برای تغییر حکومت در سایر کشورها اقدام کرد؛ حالا جان بولتون که سال ها در سیاست خارجی آمریکا نقش های مهمی داشته، به طور رسمی این ها را تایید می کند.

از جمله آخرین این تلاش ها می توان به حمایت آمریکا از خوآن گوآیدو و به رسمیت شناختن ریاست جمهوری وی در علیه دولت محمد مصدق، نخست وزیر وقت ایران در سال 1953، کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوریه سازی ایران، نشانه ها و زمینه ها

سوریه سازی ایران، نشانه ها و زمینه ها