مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 14:122022-10-09حوادث

افزایش 10 درصدی جرایم در فضای مجازی ایلام


در 6 ماهه ابتدایی سال جاری جرایم در فضای مجازی رشد 10 درصدی داشته است.

- سرهنگ علی رضا یعقوبی سرپرست پلیس فتا استان ایلام ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: در 6 ماهه اول سال جاری حدود 960 پرونده قضایی در استان تشکیل شده که در مقایسه با 6 ماهه سال گذشته شاهد افزایش 10 درصدی جرایم اینترنتی در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه همچنان کلاهبرداری مالی جرم اول استان است، افزود: در بحث پیشگیری از جرایم سایبری تمام شیوه ها و شگردهای کلاهبرداری به شهروندان اطلاع رسانی می شود و همچنین کلاسهای آموزشی در مدارس و ادارت استان به صورت مستمر در حال برگزاری است.

سرپرست پلیس فتا استان ایلام در ادامه تصریح کرد: با توجه به بافت ایلی استان در بحث حریم خصوصی، شهروندان باید در انتشار مطالب و عکس ها و فایل های شخصی دقت لازم را داشته باشند و تا جای ممکن اطلاعات خصوصی را در گوشی ذخیره نکنند و در نگهداری تلفن همراه و جلوگیری از گم شدن و انتشار محتوای آن اهتمام ویژه داشته باشند تا مورد سو استفاده مجرمین سایبری قرار نگیرند.

وی با اشاره به جرایم حوزه فضای مجازی و هشدار به شهروندان ،خاطرنشان کرد: روش دیگر کلاهبرداری بحث فیشینگ و لینک های جعلی است که شهروندان قبل از هراقدامی با سامانه فوریت پلیس فتا به شماره 096380 تماس و از راهنمایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 10 درصدی جرایم در فضای مجازی ایلام

افزایش 10 درصدی جرایم در فضای مجازی ایلام