مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 17 مهر 1401 ساعت 15:572022-10-09اقتصادي

برداشت 18 هزار تن گردو در تویسرکان


مسعود اکبری مدیر جهاد کشاورزی تویسرکان در گفت وگو با خبرنگار فارس وضعیت گردوی این شهرستان را با وجود گرمای شدید و کم آبی از لحاظ کیفیت و کمیت خوب ارزیابی و اظهار کرد: میزان برداشت گردو در سال جاری 18 هزار تن است که این میزان نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش را نشان می دهد.

وی وسعت درختان گردوی شهرستان تویسرکان را 5 هزار و 500 هکتار دانست و گفت: امسال  بیمه گردو برای گردوتکانی در سطح شهرستان توسط دو شرکت خصوصی انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تویسرکان با اشاره به اینکه امسال 10 هزار پیوند در قالب طرح سرشاخه کاری در سطح باغات گردوی شهرستان انجام شد، خاطرنشان کرد: امسال در پیوند گردو علاوه بر رقم چندلر از ارقام دیگر هم استفاده شده است.

اکبری با اشاره به وجود نهالستان تولید نهال پیوندی در روستای مراد آباد این شهرستان اضافه کرد: سالانه حدود 150 هزار نهال پیوندی گواهی شده و حدود 6 هزار چشمه پیوندک برای استفاده در باغات کشور در نهالستان تویسرکان تولید می شود.

وی از برگزاری جشن گردوتکانی برای دهمین سال در این شهرستان خبر داد و افزود: اقدامات زیادی از جمله برگزاری جشنواره گردو برای ثبت جهانی و برندسازی گردوی تویسرکان انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 18 هزار تن گردو در تویسرکان

برداشت 18 هزار تن گردو در تویسرکان