مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 07:422022-10-10اقتصادي

علت کاهش ظرفیت تولید نفت توسط اوپک پلاس چه بود؟


محمد علی خطیبی؛ نماینده اسبق ایران در اوپک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در خصوص چرایی تصمیم کشور های تولید کننده نفت برای کاهش نفت توضیحاتی داد و در این باره گفت: - معاون اسبق شرکت ملی نفت ایران گفت: رکود جهانی مانع بزرگی در برابر تقاضای نفت شده است.

کشور های عضو اوپک به منظور باقی ماندن قیمت نفت در سطح فعلی و ایجاد تعادل در بازار، کاهش 2 میلیون بشکه نفت را در دستور کار خود قرار دادند.

محمد علی خطیبی؛ نماینده اسبق ایران در اوپک در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در خصوص چرایی تصمیم کشور های تولید کننده نفت برای کاهش نفت توضیحاتی داد و در این باره گفت: آنچه به عنوان آخرین تصمیم اخذ شده از سوی عربستان سعودی و روسیه در رسانه ها منتشر شده را نباید به این دو کشور به صورت خاص ارتباط داد چرا که تصمیم کاهش تولید نفت در اوپک پلاس اتخاذ شده لذا ربط چندانی به خواست روسیه و عربستان یا اتحاد این دو کشور برای کاهش تولید نفت ندارد.

 وی در این باره توضیح داد: عربستان و روسیه جزیی از کشور های عضو مجموعه اوپک پلاس هستند، البته غیر از این دو کشور، کشور های دیگری نیز به عنوان صادر کننده نفت در اوپک پلاس حضور دارند که بر سر موضوع کاهش تولید نفت در آخرین جلسه برگزار شده در اوپک پلاس به یک نتیجه واحد رسیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت کاهش ظرفیت تولید نفت توسط اوپک پلاس چه بود؟

علت کاهش ظرفیت تولید نفت توسط اوپک پلاس چه بود؟